ניהול נכון של הליכי חדלות פרעון

ניהול נכון של הליכי חדלות פרעון והליכי כינוס נכסים

פושט רגל הוא מי שנקלע לחובות רבים ואין ביכולתו להשיבם לנושיו, לפיכך הוא פונה למדינה בבקשה שתכיר בו ככזה, תפצה את נושיו במידת האפשר, ותאפשר לו לפתוח דף חדש. בעת תהליך חדלות פרעון , נכסיו של החייב עוברים לרשות המדינה, והיא מממשת אותם במידת האפשר כהחזר חוב עבור נושיו. כמו כן, מגן תהליך חדלות פרעון על החייב מפני הליכים משפטיים המתנהלים נגדו בהוצאה לפועל, דוגמת צו איסור יציאה מהארץ.

טיפים לניהול נכון של הליכי חדלות פרעון והליכי כינוס נכסים

  1. למרות שניתן לנהל את הליכי חדלות פרעון באופן עצמאי, רצוי ומומלץ ביותר להיעזר בעורך דין מומחה לנושא, שינהל את התהליך בצורה הטובה ביותר עבור החייב ונושיו.

  2. הליכי חדלות פרעון וכינוס נכסים עשויים לקחת זמן רב מאוד, במהלכם דברים רבים עלולים להשתנות מבחינה כלכלית. יש לעקוב בקפידה אחר הנתונים, ולזכור כי בכל שלב ניתן לסיים את ההליך באמצעות פשרה עם החייבים. יש להיוועץ עם עורך הדין לגבי ההשלכות של כל פעולה שתתבצע.

  3. במידה ובתיק קיימים מספר נושים, לכל אחד נפתח תיק נפרד למול החייב. יש לבדוק האם כדאי לבקש איחוד תיקים על מנת להקל את ניהול ההליך.

  4. יש להקפיד הקפדה יתרה על דיוק בכל הפרטים הנמסרים בתהליך כינוס נכסים , היות ואלה נבדקים באופן קפדני על ידי כונס הנכסים וחוקריו.

  5. ישנה סברה הגורסת, כי בעת חדלות פרעון ובעיקר למול כינוס נכסים , עדיף לחייב להיות מובטל, אולם בתי המשפט, המחפשים אחר דרך להחזיר את החוב בצורה מבוקרת לנושים, עשויים שלא לאשר את התהליך עבור חייב מובטל שאין ביכולתו כלל לשלם. יש להוכיח לבית המשפט מאמצים בחיפוש אחר עבודה על מנת שיאשרו את ההליך.

  6. במידת האפשר, ועוד בטרם הגשת בקשת חדלות פרעון ובטרם התחלת תהליך של כינוס נכסים , עדיף לחייב לנסות להגיע לפשרה עם נושיו באמצעות קביעת החזר בגובה 30% לפחות מהחוב. פשרה שכזו תבטל את הצורך בתהליך הארוך של חדלות פרעון וכן כינוס נכסים , וימנעו מהחייב התלאות הכרוכות בתהליך, הצהרות הנכסים והחקירות הנלוות.

ייעוץ משפטי אישי 24/7

ליצירת קשר עם משרד עו"ד וקנין