רכישת דירה מקבלן | קניית דירות מקבלנים

דברים שחייבים לדעת עם קניית דירה חדשה מקבלן

ההיסטוריה של רכישת דירות חדשות מקבלנים כבר ידעה מפולות וקונים שמצאו את עצמם בלא דירה שכבר שילמו עליה. לכן לפני רכישת דירות חדשות מקבלנים יש לבדוק הן את הקבלן והן את הדירות. עם רכישת דירה חדשה מקבלן שימו לב: החוזה שהקבלן מגיש לכם הוא ארוך ורב סעיפים. הוא נוסח על ידי עו"ד של הקבלן ורק עו"ד מקרקעין יודע לקרוא אותו ולזהות את כל המוקשים שבו. הביאו את החוזה לעו"ד מקרקעין מטעמכם, בייחוד לפני חתימה על "זיכרון דברים" ועל דירה "על הנייר" ובכלל לפני רכישת דירה חדשה מקבלן.

לפני קניית דירה חדשה מקבלן בדקו מיהו הקבלן, האם יש לו רישיון עבודה עדכני ומהן התמחויותיו הרשמיות. בקרו בבתים שבנה ושאלו את דייריהם על הקבלן.

עם רכישת דירות חדשות מקבלנים בדקו למי הקרקע שייכת. בירור בלשכת רישום המקרקעין לפי גוש וחלקה ובדיקה במנהל מקרקעי ישראל יגידו לכם מיהו בעל הקרקע. לפני קניית דירה חדשה מקבלן הבטיחו שאין על הקרקע לא עיקולים, לא שיעבוד ולא הערות אזהרה.

רכישת דירה חדשה מקבלן והתוכניות

לקראת קניית דירה חדשה מקבלן אשר עוד לא נבנתה, בדקו את תוכניות הבנייה, את הסביבה, ודמיינו איך זה ייראה כשתגורו שם. בקשו חוות דעת של מהנדס ואדריכל על התוכנית. לפני רכישת דירה חדשה מקבלן הבטיחו שיש היתר בנייה מן הוועדה לבניין של הרשות המקומית ושיש אישור מרשות המסים, כדי שחובותיו של הקבלן, אם יש כאלה, לא ימנעו את רישום הדירה על שמכם. עם קניית דירה חדשה מקבלן ודאו כי מצורפים לחוזה תוכנית דירה, תוכנית קומת העמודים, תוכנית קומה כלשהי, תוכנית המגרש, מה נחשב לשטח בנוי (ומה לא מקוּרה) והיכן יהיו החניה שלכם, החצר או הגינה.

לפני רכישת דירה מקבלן שעשה עסקת קומבינציה עם בעל המגרש, בדקו אילו זכויות על הקרקע יש לקבלן, אילו נותרו בידיו של בעל המגרש, וכיצד זה תואם את ענייניכם. אם בדקתם את כל הנ"ל לפני רכישת דירות חדשות מקבלנים והכול בסדר – תתחדשו.

ייעוץ משפטי אישי 24/7

ליצירת קשר עם משרד עו"ד וקנין