רישום בית משותף | חוק רישום טאבו מקרקעין

רישום בית משותף

רישום בית משותף או רישום מקרקעין הוא אחד הנושאים המורכבים בדיני מקרקעין בישראל. זכויותיך בדירה שאתה קונה בבניין חייבות להיות ברורות מכל היבט שהוא. לכן גם רישום מקרקעין המעיד על זכויותיו המלאות בדירה של המוכר לך את הדירה חייב להיות שקוף.

אך לא תמיד זה כך. אם הדירה שאתה רוצה לקנות איננה רשומה כיאות בטאבו או במסגרת רישום מקרקעין – יש לך בעיה. איך נמנעים מבעיות רישום מקרקעין –  הנה מקצת המידע הנדרש:

ראשית, בדיקה פשוטה בלשכת רישום מקרקעין עם מספר ת"ז של המוכר תאמר לך אם המוכר הוא בעל כל הזכויות בדירה. אם אין זה כך, הדבר עלול להגדיל את הריבית שתשלם על המשכנתה, שכן הבנק רואה סיכון במצב בו רישום בית משותף איננו מושלם. אם אתה מבחין בבעיית רישום מקרקעין כדאי לך לחשוב פעמיים.

 רישום בית משותף – למה יש עם זה בעיות בכלל?

בגלל פרצה שהייתה בחוק מס שבח נהגו קבלני בניין בשנות החמישים לרשום בנייני דירות שבנו על שם חברה בע"מ, ובמקום למכור דירות ולשלם מס שבח, מכרו מניות של החברה הנ"ל, כך שהזכות על הנכס הייתה בידי בעלים רבים. עכשיו לך תמצא את כולם.

מקצת החברות האלה כבר אינן רשומות כיאות ברשם החברות, לא תמיד הן הקפידו להעביר את הזכויות על הנכס לקונה הדירה שהיום הוא המוכר שאתה חפץ לקנות ממנו את הדירה, ועתה היא חסרת רישום בית משותף עם כל הזכויות. מקצת בעלי המניות על הדירות נפטרו וירושתם איננה מאורגנת לעניין רישום בית משותף שבו נמצאת הדירה שאתה מתעניין בה.

בדיקת רישום בית משותף

בקיצור ולעניין: קונה דירה בבניין? אם הנושא של רישום מקרקעין איננו לגמרי ברור, גלוי ושקוף, חובה עליך להיוועץ בעו"ד מקרקעין שיגיד לך אם לברוח מן העסקה או ימצא לך פתרון בטוח.

תוכן אתר זה נועד למתן אינפורמציה בלבד, הוא אינו מהווה ייעוץ משפטי ואינו תחליף לייעוץ משפטי הניתן על ידי עורך דין.

ייעוץ משפטי אישי 24/7

ליצירת קשר עם משרד עו"ד וקנין