הסכם פשרה | הסדר פשרה בהוצאה לפועל

הסדר פשרה בהוצאה לפועל – כל מה שצריך לדעת עליו

ישנן דרכים שונות להתמודד עם תיק בהוצאה לפועל. אחת הטובות והזולות ביותר מהן, היא בעזרת הסדר פשרה של החייב עם הזוכה או עם עורך דינו. מהו בדיוק הסכם פשרה, באילו תנאים הוא מתקיים ומדוע הוא חיובי כל כך לכל הצדדים, על כך במאמר זה.

הסכם פשרה מונע התנהלות ארוכה מול ההוצאה לפועל

הסכם פשרה הוא הליך מבורך, אותו ניתן לבצע ברוב השלבים של תיק ההוצאה לפועל. במהלך הסכם פשרה הנחתם בין הצדדים, מגיעים החייב והזוכה להסדר התשלומים ביניהם ולהסכמה בנוגע לגובהו של החוב ולפריסתו על ידי דיון בנושא.

לעיתים קרובות מתנהל הסכם פשרה בעזרתם של עורכי דין משני הצדדים, אם כי אין זה מן החובה. בכל הסדר פשרה חייב להיכלל סעיף המתייחס לכך, שבמידה והחייב עומד באותו הסכם פשרה ומשלם את תשלומיו בצורה מסודרת, הזוכה לא זכאי לנקוט בכל פעולת גבייה נגד החייב באמצעות ההוצאה לפועל.

בנוסף, יש לציין בכל הסכם פשרה, כי התשלום האחרון יביא לסגירת התיק של החייב על ידי הזוכה בלשכת ההוצאה לפועל, וגם מול הערבים של החייב במידה וישנם כאלו. בעזרת הסכם פשרה זוכים הצדדים לנהל את החוב ביניהם בדרכים נוחות יותר, ללא הצורך להתנהל דרך מסדרונות הבירוקרטיה של ההוצאה לפועל.

מדוע הסדר פשרה הוא רצוי?

הסדר פשרה רצוי הן עבור הזוכה והן עבור החייב. הזוכה מצידו, נהנה מכך שנחסכות ממנו שלל פעולות, ריצות, סידורים ובירוקרטיה בלשכת ההוצאה לפועל, הכרוכות בתשלומי אגרה ובהמתנה. בנוסף, יש לו סיכוי רב יותר לקבל חזרה חלקים מהחוב במהרה. אמנם, הסכם פשרה משמעו היא לעיתים קרובות התפשרות הן על דרכי התשלום והן על גובה החוב, אך היתרונות של הסדר פשרה גם הם בעלי חשיבות רבה.

מצידו של החייב הסכם פשרה מונע הידרדרות של המצב מול ההוצאה לפועל, והימנעות ממצבים חמורים כגוןן צוי עיקול, צוי חיוב בתשלומים וכן הלאה. בעזרת הסכם פשרה זוכה החייב לפריסת חובו או להפחתה בחוב, המעניקה לו גם את השקט הנפשי הכרוך בידיעה כי נושיו לא נושפים בעורפו.

תוכן אתר זה נועד למתן אינפורמציה בלבד, הוא אינו מהווה ייעוץ משפטי ואינו תחליף לייעוץ משפטי הניתן על ידי עורך דין.

ייעוץ משפטי אישי 24/7

ליצירת קשר עם משרד עו"ד וקנין