הוצאה לפועל – איך להימנע מהשלב של מאסר?

הוצאה לפועל – איך להימנע מהשלב של מאסר

כל מי שנפתחו נגדו הליכים בלשכת הוצאה לפועל חרד מהידרדרות העניינים שעשויה להוביל אותו למצב של מאסר ממושך בכלא. באופן טבעי, מאסר משמעו שלילת החירות של אדם, והוא נחשב לעונש חמור במיוחד.

למעשה, יש דרכים שונות למנוע את המצב ולנקוט בפעולות אחרות, שיבטיחו כי לא יתקיים מאסר בפועל. אם אתם עומדים בפני הליכים של הוצאה לפועל כדאי שתקראו את השורות הבאות.

התנאים לבקשת צו מאסר נגד חייב

בעבר, מאסר כחלק מההליכים של הוצאה לפועל היה הליך נפוץ ביותר, אך כיום מאסר נחשב לדרך ענישה חריפה במיוחד, ונדירה יותר. למעשה, צו מאסר של הוצאה לפועל הוא הליך המתבצע ביוזמתו של הנושה, ובמסגרתו עשוי ראש הוצאה לפועל לפסוק נגד החייב בתיק שבעה ימים של מאסר לצורך תשלום חובותיו.

ראש הוצאה לפועל רשאי להוציא צו מאסר כנגד חייב, במידה ומתקיימים התנאים הבאים: מיצוי כל דרך אחרת, והוכחה כי מאסר יהיה היעיל ביותר לתשלום החוב, כלומר ביצוע מאסר שלא יזרז את תשלום החוב איננו יעיל.

כמו כן, צו מאסר עשוי להינתן, כאשר החייב לא הגיב במשך 21 יום לאחר שקיבל אזהרה על פתיחת התיק שלו, ולא נקט בשום הליך בלשכת הוצאה }לפועל כדי לשלם את חובותיו. כמו כן, צו מאסר מוצא כנגד חייב שלא התייצב לחקירת היכולת שלו.

מה ניתן לעשות כדי להימנע מצו מאסר?

על מנת להימנע מצו מאסר, יש להגיב בצורה מסודרת ובעזרת עורך דין לאחר מסירת אזהרה ראשונית. ביכולתו של חייב להימנע מצו מאסר בדרכים שונות: על ידי טענת "פרעתי", על ידי הגדת התנגדות לפסק הדין או לביצוע השטר בלשכת הוצאה לפועל שבה מתנהל תיקו, על ידי בקשה לאיחוד תיקים או להוצאת צו לתשלומים, וכמובן על ידי פריעת חובו או חלק
מחובו בהתאם להסדר.

במילים אחרות, טמינת הראש בחול והימנעות מנקיטת פעולות בלשכת הוצאה לפועל הן פעולות שעלולות לגרום להוצאת צו מאסר כנגד חייב, ועל כן, על מנת להימנע מצו מאסר יש לקום ולפעול, להיעזר בעורך דין ולנקוט בפעולות בהתאם לחוק.

תוכן אתר זה נועד למתן אינפורמציה בלבד, הוא אינו מהווה ייעוץ משפטי ואינו תחליף לייעוץ משפטי הניתן על ידי עורך דין.

ייעוץ משפטי אישי 24/7

ליצירת קשר עם משרד עו"ד וקנין דילוג לתוכן