דיני מקרקעין | מיסוי במקרקעין

דיני מקרקעין

דיני מקרקעין הם רבי סעיפים, מורכבים מאוד ומטילים מסים על כל עסקאות הנדל"ן חוץ מקנייה או מכירה של דירת המגורים שלכם לצורך מגורים בלבד. כל עסקת נדל"ן שריח מסחרי נודף ממנה מחויבת בלפחות אחד מתוך דיני מקרקעין רבים. כל המכלול של דיני מקרקעין הוא כה מסורבל עד כי גם עו"ד למקרקעין עלול לטעות בהם. אם אתם פונים לעו"ד מקרקעין הבטיחו כי יש לו ניסיון רב, ידע מקיף בנושאי מיסוי מקרקעין ויכולת אבחנה בפרטים הקטנים בכל חוזה או עסקה, כי בתחום המקרקעין יש הרבה מקום לקומבינות.

מיסוי מקרקעין – רישום זכויות, שבח ורכישה

דיני מקרקעין עוסקים בהגדרות מונחים, בתקנות לרישום עסקאות וזכויות על נכסים, זכויות בנייה, סכסוכים ויישובם. כמו כן הם עוסקים בפרטי מיסוי מקרקעין משותף, פירוק, שימוש בקרקעות לצרכים כאלה ואחרים, נוהלי רישום של בית משותף, נדלן מסחרי, מיסוי מקרקעין שנמכר – מס שבח ומס השבחה, ומיסוי מקרקעין שנקנה – מס רכישה. עם זה החוק חומל על מי שמוכרים דירה באזורי פיתוח, על נכים, על משפחות שכולות, על נפגעי טרור ועל עולים חדשים, ונותן להם הקלות מס או פטור מלא. מיסוי מקרקעין והנסיבות למתן הפטור והקלות המס נעשים סבוכים כאשר הם מפרטים, למשל, כמה וכמה אפשרויות של העברת דירה לקרוב מתוך עשר הגדרות של מהו קרוב ומתוך התייחסות לכל מיני פרקי זמן. כל פרט כזה משנה את התמונה מבחינת האזרח עד כי נדרשת בקיאות יוצאת מן הכלל בחוקים כדי להתנהל נכון. לעתים חוסר ידיעה של אחד החוקים יכול להוביל אותך לעברה פלילית. דעו כי יש דרכים חכמות להפחית את שיעורו של המס כחוק. והסיכון באי ידיעת דיני מקרקעין הוא לא רק בגלישה לדבר עברה אלא גם ובעיקר סיכון פיננסי.

שינוי דיני מקרקעין

דבר נוסף שמסבך את עניין מיסוי מקרקעין ואת חישובי המס הכרוכים בעסקאות נדלן הוא העובדה כי מ-2001 ירד המס במידה ניכרת וחישובו נעשה מדורג מאחר שהוא מביא בחשבון את המס שחל לפני שינוי החוק.

ייעוץ משפטי אישי 24/7

ליצירת קשר עם משרד עו"ד וקנין