חדלות פרעון | עו"ד חדלות פרעון

משרדנו מייצג חייבים בהליכי חדלות פרעון

ייצוג החייבים מתקיים לאורך כל התהליך המורכב של חדלות פרעון, החל מעריכת הבקשות ועד לקבלת הפטור. הטיפול המקצועי והיחס האישי שאנו מעניקים, משפיעים משמעותית על התנהלות התהליך ומאפשרים לחייבים לעבור אותו בצורה נעימה ככל האפשר תוך הפחתת הנזקים למינימום.

חדלות פרעון מהי – חדלות פרעון הינה הליך הננקט על ידי או כנגד אדם (להבדיל מתאגיד), אשר אינו מסוגל לשלם בעתיד הנראה לעין את מלוא חובותיו. עפ"י החוק (פקודת חדלות פרעון), הליכי חדלות פרעון יכולים להינקט הן על ידי הנושה – הנוקט בהם במטרה ליצור לחץ על החייב על מנת שישלם חלק מרבי מחובותיו,  והן על ידי החייב עצמו – מתוך  שאיפתו להשיג ברבות הימים והשנים הפטר במסגרת הצעה בה ישלם חלק מחובותיו לנושיו ויופטר מיתרתם.

יש מספר מגבלות ומספר יתרונות לחייב שננקטים נגדו הליכי חדלות פרעון ,אם ביוזמתו ואם ביוזמת נושה. היתרון הגדול ביותר העומד לזכותו הינו הקפאת ההליכים. מרגע שניתן צו כינוס נכסים כנגד חייב, לא ניתן לנהל נגדו תביעות כספיות – לא במסגרת בתי המשפט ולא במסגרת תיקי הוצאה לפועל. האמור הינו גם לגבי הליכי גביית חובות של רשויות, שהינן עצמאיות בהליכי גבייה ואינן מחויבות לפעול כנגד חייב במסגרת לשכות הוצאה לפועל.
מאידך, קיימים מספר חובות שאינם מוקפאים במסגרת הליכי חדלות פרעון. הבולטים ביניהם – תשלומי מזונות וקנסות.


פעילותנו בתחום חדלות פרעון

עיסוקנו בתחום חדלות פרעון מתמקד בייצוג חייבים לכל אורכו של התהליך, המתנהל לרוב במשך שנים. תחילתו של התהליך בהגשת בקשה, המלווה במילוי שאלון ארוך ומדוקדק. הבקשה מוגשת הן לכונס הנכסים הרשמי (הכנ"ר) והן לבית המשפט המחוזי באזור מגוריו או ניהול עסקיו של החייב.

אנו עוברים עם החייב אל השלב הבא, בו חוקרי הכנ"ר מתמקדים בחקירת יכולתו הכלכלית. בהמשך אנו מלווים את החייב בדיון הראשון שנקבע בבית המשפט המחוזי, בו דן בית המשפט בבקשת החייב. לאחר שאנו מצליחים לשכנע את בית המשפט בניקיון כפיו של החייב ובכך שקיימת הצדקה בנקיטת הליכי חדלות פרעון – ניתן כנגדו צו כינוס נכסים וממונה נאמן לנכסיו (בשלב הראשון זהו בדרך כלל נציג הכנ"ר). מהשלב הזה מתחילים הלכה למעשה הליכי חדלות פרעון.

אנו מלווים את החייב באסיפות הנושים, שמהוות בדרך כלל את הנקודות הקריטית בהליכי חדלות פרעון, שכן זהו המקום בו נפגשים כל נושי החייב ומתפרצות כל האמוציות. בשלב זה ולאחר הרגעת הרוחות, ממונה בדרך כלל נאמן מבין נושי החייב או באי כוחם.
עם התגבשות התנאים, דבר המתרחש לרוב לאחר מספר שנים, או כאשר החייב מוצא מקורות כספיים המאפשרים לו לשלם חלק ראוי מחובותיו – אנו עורכים בכוחות משותפים עימו הצעה להסדר נושים ו/או בקשה להפטר .

בתום ההליך ולאחר שאסיפת הנושים ובית המשפט מאשרים את הצעת ההסדר או את בקשת ההפטר – מופטר החייב מחובותיו ויכול לפתוח דף חדש בניהול ענייניו הכספים.

למידע נוסף בתחום חדלות פרעון, ניתן לעיין במאמרים באתר:

ייעוץ משפטי אישי 24/7

ליצירת קשר עם משרד עו"ד וקנין